maandag 17 maart

Verhoef & Co ontwerpt verkiezingspagina Dagblad van het Noorden

Woensdag 19 maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Dagblad van het Noorden vroeg zich af hoe zij de lezers kan bewegen om naar de stembussen te gaan en hun stem uit te brengen. Zij vroegen daarom drie reclamebureaus in Noord-Nederland, waaronder Verhoef & Co, om met een idee te komen voor een hele pagina in Dagblad van het Noorden.

Verhoef & Co bedacht onderstaand ontwerp, een boodschap waarmee we een reactie willen uitlokken. De foto's in dit ontwerp maken in één keer duidelijk: laat luid en duidelijk van je horen. Je stem telt. Dagblad van het Noorden schreef op zaterdag 15 maart hierover het volgende:

Niet moralistisch

In Emmen werd voor een andere insteek gekozen. Creatief directeur Annette Verhoef besprak een handvol wilde en minder wilde concepten met haar team en koos uiteindelijk voor een kleurrijke campagne met weinig tekst. ,,We hebben bewust geen moralistische campagne opgezet. Dat vinden we bij zo'n oproep niet passen en we denken dat het ook niet zal werken. Je wilt een actie uitlokken, namelijk dat mensen naar het stembureau gaan. Deze foto's maken in keer duidelijk: laat luid en duidelijk van je horen. Je stemt telt. Door te kiezen voor felle kleuren heeft de pagina impact. Dat is noodzakelijk omdat de krant boordevol andere informatie staat."

"In de campagne hebben we geprobeerd ook de filosofie van ons bureau te te verwerken: communicatie die je hard/hart raakt. Zou je deze campagne over een langere periode uitsmeren, dan is elk gezicht apart te gebruiken als stopper verspreid op meerdere pagina's. Dan maak je gebruik van de kracht van de herhaling'' verklaart Verhoef haar keuze.

Lees het nieuwsbericht van Dagblad van het Noorden