maandag 6 februari

Verhoef & Co lanceert vervolg campagne ‘Bloeiend vak’ !

Verhoef & Co lanceert vervolg campagne ‘Bloeiend vak’ !

Verhoef & Co bedacht en ontwikkelde de campagne Een bloeiend vak. Een campagne die in 2011 reeds is ingezet en dit jaar een vervolg heeft gekregen. Het doel van de campagne is net als voorgaande jaren: jongeren interesseren voor de bloemendetailhandel en tuincentrumbranche, met als uiteindelijk doel de instroom in de opleidingen te vergroten, zodat op lange termijn voldoende goed opgeleide werknemers beschikbaar zijn voor de branche. Centraal in de campagne staat de website www.bloeiendvak.nl, die ook in mobiele versie beschikbaar is. De site bevat informatie over de beroepen, opleidingen en interviews met ambassadeurs van het vak.

Om extra aandacht te generen voor de campagne bedacht Verhoef en Co dit jaar een social media fotoactie en introduceerden we de Facebookpagina van Bloeiend vak www.facebook.com/bloeiendvak. De actie bestaat uit een fotoprijsvraag waarmee deelnemers kans maken op een VIP arrangement met 3 vrienden naar de Floriade 2012. Een online advertentiecampagne zorgt ervoor dat de campagne onder de aandacht van jongeren wordt gebracht.

Andere onderdelen van de campagne zijn een mailing aan decanen, vakdocenten en alle ondernemers in de bloemendetailhandel en tuincentrumbranche. De mailing bestaat uit een poster, sticker en zogeheten beroepenwaaiers met informatie over tien aansprekende beroepen in de bloemen- en tuincentrumbranche, zoals (markt)bloemist, groenstylist en tuincentrummedewerker. De beroepenwaaiers zijn gedrukt met een tulpengeur-inkt, zodat ze extra opvallen.